Beogradski motivi, dočarani posredstvom jedne beogradoholičarke. Ona je književnica, a zove se Neda Kovačević. Njen mejl glasi: nedakovacevic@yahoo.com
beogradska | 17 Januar, 2009 16:20
Beograd, od zamande slavan, srećan i nesrećan. Na sutoku Save i Dunava borili su se narodi za sudbu i gospodstvo. Beograd je sa okolinom svojom istorično klasična zemlja, kakve u Evropi malo ima. Tu je tle više ljudskim pepelom i ubojnih konja izmešano, nego ma čim drugim; trava, vegetacija sadanja je plod njihov. I kad tad će Beograd dočekati dane negdašnje slave, i opet slave, jer Beograd je po sreći ma čijoj slavi uvek dosuđivan bio, i on je besmrtan, iz zgarišta svog uvek se podigne na krilima sudbe kao feniks tica iz pepela svog.
(1886. Jakov Ignjatović)
Od svih meni poznatih gradova ova varoš ima najljepši položaj, najviše svijetla i sunca. To je najbjeliji, najplenerskiji od svih gradova koje poznam, bijelo i sunčano mjesto, kao da je izabrao da bude slika slobode i svjetlosti u plemenu našemu…
(1913. A. G. Matoš)
beogradska | 15 Januar, 2009 17:28
EKV, „najbeogradskija“ od svih beogradskih grupa
http://hosting04.imagecross.com/image-hosting-20/9544480_ekv.jpg
Samo par godina za nas
http://www.youtube.com/watch?v=iuSthfwzjPs
Ti si sav moj bol
http://www.youtube.com/watch?v=MEpS-rwZDoo
Anestezija
http://www.youtube.com/watch?v=XeS5Qp7-xhk&feature=related
beogradska | 14 Januar, 2009 16:25
Margita Magi Stefanović (1. april 1959 — 18. septembar 2002), srpska muzičarka, najpoznatija kao klavijaturistkinja beogradske rok grupe „Ekatarina Velika“.
Rođena je kao jedinica u porodici beogradskog pozorišnog i TV-reditelja Slavoljuba Stefanovića-Ravasija.
Srednju muzičku školu završava u klasi sa Ivom Pogorelićem. Kao apsolutni sluhista i uz Pogorelića najtalentovanija u klasi dobija ponudu za nastavak školovanja na moskovskom konzervatorijumu. Ponudu odbija i u Beogradu se upisuje na arhitekturu koju uspešno završava 1982. Kao student osvoja treću nagradu na međunarodnom konkursu u Japanu za rad na temu uređenja crnogorskog sela Reževići. Istovremeno važi za jednog od najtalentovanijih klasičnih pijanista.
Iste godine upoznaje Milana Mladenovića i pridružuje se njegovoj grupi „Katarina II“.
„Katarina II“ 1985. menja ime u „Ekatarina Velika“ i deluje sve do 1994. godine. Tokom tog perioda Margita Stefanović komponuje i muziku za pozorište (predstave „Klasni neprijatelj“, „Tri sestre“, „S one strane duge“ i „Majka hrabrost“) i televiziju (drama „Plavi, plavi“), radi kao producent („Karlovi Vari“) i gostuje na albumima mnogih jugoslovenskih grupa („Bejbi Kejt“, Elvis J. Kurtović, „Van Gog“, „Babe“). Godine 1985. pojavljuje se u filmu Gorana Markovića „Tajvanska kanasta“ u ulozi sestre glavnog junaka. U filmu se pojavljuje i „EKV“ izvodeći pesmu „Tatu“.
Posle raspada „Ekatarine Velike“ Margita Stefanović nastavlja da se bavi muzikom. Sa nekoliko beogradskih muzičara krajem 1994. osniva bend Kurajberi koji uglavnom izvodi obrade stranih i domaćih hitova po beogradskim klubovima. Godine 1995. osniva bend „EQV“ sa muzičarem Vladimirom Stojićem i izdaje CD „Ti si sav moj bol“ (nazvan po pesmi „Ekatarine Velike“) za bečku muzičku kuću „Coop Arts & Crafts Unlimited“. Na CD-u se nalazi i tehno obrada istoimene pesme. U tom periodu nastavlja da gostuje i na albumima i koncertima jugoslovenskih bendova i povremeno svira sa sastavima „Glisersi“, „Zion banda“ i „Direktori“.
Krajem 90-tih njena muzička aktivnost slabi. Godine 2002. komponuje muziku za predstavu beogradske rediteljke Hajdane Baletić „Kaput mrtvog čoveka“ što je njeno poslednje muzičko delo.
Umrla je 18. septembra 2002..
beogradska | 14 Januar, 2009 16:18
... a arhitektura muzika...
Misleći o ženama-arhitektama, neizbežno mi dolazi asocijacija na još jednu. Ona se, istina mnogo više iskazala u drugoj oblasti, muzici. Ali, i u tim kompozicijama kao da „čujemo“ njen arhitektonsko-likovni „rukopis“.
Evo, najpre, njenih reči:
…Jedino moje mesto, gde postoji nekoliko omiljenih šahtova, na kojima se ukršta nekoliko različitih svetova je Beograd. To je mesto gde se reči same prave, gde je dovoljno da otvoriš oči širom, da pustiš da dah mesta prođe tobom. Ne možes da ne čuješ zvuk tog daha, kao što ne možes de ne čuješ zvuk zastava koje nose obeležje tog mesta...
Prvi (moderni) grafit u Beogradu nosio je njeno ime:
ispisan u Smiljanićevoj ulici, na zidu njene zgrade.
A pošto je ona jedan od tih dobrih duhova ovoga grada, u kome je ostavila dubok trag, zaslužila je i (za sad barem jedan) poseban post.
beogradska | 14 Januar, 2009 15:31
Upravo je ona sve ovo projektovala.
Evo najpre još jedne fotke crkve:
Jelisaveta Načić radila je i na projektu za uređenje Terazija. Iako je cesto bila sprečavana da ostvari svoje namere, Jelisaveta je tokom dva Balkanska rata ipak uspela da reorganizuje dotadašnji izgled Terazija
Jelisaveta Načić (1878—1955) je bila prva žena diplomirani arhitekta u Srbiji i prvi glavni arhitekta Grada Beograda.
Jelisaveta Načić je završila Arhitektonski odsek Tehničkog fakulteta Velike škole 1900. godine. Ali ni posle položenog državnog ispita nije mogla da se zaposli kao arhitekta u Ministarstvu jer „...svojstvo dejstvitelnog činovnika ne mogu imati ženska lica...“ Svoj radni vek Načićeva je provela u građevinskom odeljku beogradske opštine. Za vreme austrougarske okupacije u Prvom svetkom ratu radila je na obnovi porušenih delova Beograda a 1916. godine je internirana u Nežideru (Mađarska). Posle rata nije se bavila projektovanjem.
beogradska | 14 Januar, 2009 15:21
...kazuju i ove fotke, koje povezuje još nešto, a to je...
beogradska | 13 Januar, 2009 16:04
O tramvajima bi se moglo danima pričati. Ali, za sada, još samo jedno podsećanje:
"Kešanje". Jedina sportska disciplina koju su smislili i upražnjavali, godinama, samo Beograđani. Kažu da su zbog toga neki modeli tramvaja morali biti izbačeni iz upotrebe. Da li je to bio stvarni razlog, ili je ovo samo još jedna od urbanih legendi, ne zna se.
beogradska | 13 Januar, 2009 15:39
Kad smo već kod tramvaja, evo malo istorije..
Prvi tramvaju u beogradu, s konjskom vučom, krenuo je 14. oktobra 1892, od Slavije do Kalemegdana, ulicom kralja Milana, preko Terazija, Kolarčevom i Vasinom. Zvali su ga «varoška železnica».
Evo kako je to izgledalo, izlazak prvog tramvaja na beogradske ulice:
Prvi električni tramvaj proradio već sledeće godine, od Narodnog pozorišta do Topčidera. Dok su beogradskim ulicama tramvajdžije zvoncima najavljivale prolazak električnih grdosija, u većini svetskih metropola još su jezdili fijakeri.
A bilo je i ovako, leti:
Po pisanim dokumentima i fotografijama, vidi se da je prevoz tada bio daleko bolje organizovan u odnosu na potrebe, nego posle Drugog svetskog rata:
beogradska | 12 Januar, 2009 19:49
beogradska | 12 Januar, 2009 16:46
NA SLAVIJI
Iz ključne kosti
koncentrični krugovi
u šine prerušeni.
Ukrcajmo se,
cilj nije stići
nego putovati.
Ime krugu nemilije
no crna rupa
spoznaje
konačno na počinak
sebe samog odlazi.
Nek oprosti bol.
Zenice
pod centrom kruga
mire se sa
sopstvenom uzaludnošću
moštiju
prećutanog sveca
kom odaju počast
tek posustali auti.
Zari zraka
raskrsnice.
beogradska | 12 Januar, 2009 16:35
beogradska | 12 Januar, 2009 16:28
beogradska | 12 Januar, 2009 16:22
... o Beogradu kao "najlepšem ružnom gradu", kad je naš Beograd u stvari itekako lep grad
beogradska | 12 Januar, 2009 16:12
A evo kako je to izgledalo PRE, na mestu današnje palate...
Nema više "Albanije", ni manje ni znamenitije kafane. Albanija se nalazila na mestu današnje istoimene palate, u trošnoj staroj zgradi žute boje i turskog stila, još od druge polovine - a neki vele i početka - XIX veka. U svakom slučaju, u njoj su još sedeli turski sejmeni, pa narodna vojska kneza Mihaila, pa gardisti obeju dinastija. Posetioci su joj bili mahom trgovci, poslovni ljudi, zanatlije i sitniji činovnici, koji bi tu svraćali idući na posao i vraćajući se s posla da s nogu trgnu poneko čokanjče. Nestala je tridesetih godina, kad se počela podizati palata na tome mestu.
Ispred "Albanije" bio je čuveni javni sat, kod koga su se zakazivali sastanci razne vrste: poslovni, ljubavni, prijateljski i političko-konspirativni. Taj sat su mnogi smatrali stvarnim centrom Beograda. Od njega je lako bilo krenuti u sve delove grada, bilo tramvajem, autobusom, taksijem ili fijakerom, koji su tu u neposrednoj blizini imali svoje stanice: ispred Knez Mihailovog spomenika i ispred bifea «Milanović» u palati "Riunione".
beogradska | 12 Januar, 2009 15:55
« | Decembar 2024 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |